www.sztuka-architektury.pl       ustaw jako startową       dodaj do ulubionych      

 

szukaj w serwisie:


Artyści i finansiści

 
Historia jest prawie zawsze taka sama. Pięciu studentów architektury zwycięża w konkursie, zakładają biuro i realizują swój projekt. Po pierwszej euforii przychodzi dzień codzienny. Trzeba zdobyć nowe zlecenia, wygrywać w kolejnych konkursach i radzić sobie na rynku. Być zarówno artystą, jak i księgowym.

Okazuje się, że żeby dać klientowi ciekawe pomysły przestrzenne i plastyczne, chronić go przed katastrofą budowlaną i zapewnić mu zbudowanie obiektu, który nie zestarzeje się zbyt szybko - trzeba stworzyć trwałą strukturę organizacyjną – biuro. To pociąga za sobą konieczność zdobywania wiedzy z zakresu prawa podatkowego i budowlanego, zarządzania projektami i ludźmi, akwizycji zleceń, zarządzania jakością, finansów itd.

Dla wielu architektów, wychowanych w zupełnie innej tradycji i wartościach jest to bariera nie do przeskoczenia. Bariera mentalna.

Marketing to podstawa
Pytaniem podstawowym jest tak naprawdę pytanie marketingowe: kim jesteśmy ? O to powinno zapytać każde biuro architektoniczne. Co odróżnia nas od innych ? Odpowiedzią na te pytania są analizy biura i rynku, które pozwolą na dokonanie segmentacji, a następnie pozycjonowania na rynku. Jakie posiadam kompetencje, a jakich wymaga ode mnie rynek, co oferują inni, jakie uplasowanie się na rynku jest korzystne, Okazuje się, że obok klasycznej aktywności możliwe są jeszcze inne – zarządzanie projektami, facility management czy usługi wizualizacji. Okazuje się także, że oprócz jakości architektury może liczyć się jakość obsługi klienta oraz poziom opracowań projektowych. I dopiero wtedy tak naprawdę możemy pokusić się o zdobywanie nowych zleceń – kiedy wiemy kim jesteśmy i co mamy do zaoferowania.

Bez komunikacji ani rusz
Oprócz marketingu rozumianego jako strategia tożsamości ważny jest także marketing rozumiany jako komunikacja: przetransportowanie wypracowanej tożsamości i pozycjonowania na rynku na wizerunek pożądany, który przesyłany będzie do klienta. Tożsamość to to, wszystko, co klient widzi – wizualizacje, plany, wizytówki, papier firmowy, strona internetowa, broszury, informacje prasowe itd.
To, jakie metody i narzędzia będą zastosowane do komunikacji marketingowej jest uwarunkowane strategią akwizycji nowych klientów: strategią dotarcia do wybranej grupy docelowej. Reklama architektury ze swej natury – w niektórych krajach są w tej dziedzinie obwarowania prawne – musi odnosić się do kreatywności. Dobrymi narzędziami dla architektów są serwisy internetowe, broszury, spotkania, debaty architektoniczne czy wystawy.

Akwizycja jak powietrze
Zbudowana struktura tożsamości i komunikacji z rynkiem są podstawą udanej akwizycji klientów. Jednak nie gwarantują sukcesu. Niezbędne są tutaj specjalne szkolenia w technikach sprzedaży.


W najbliższym czasie nasz portal zaproponuje Państwu cykl dedykowanych dla architektów szkoleń z zakresu umiejętności zarządzania projektami i komunikacji. Pozwolą one na zdobycie międzynarodowego certyfikatu z zakresu Project Management.

Już dziś zapraszamy !!!!

Zobacz również:
http://www.sztuka-architektury.pl/index.php?ID_PAGE=702






Komentarze:
» Antyjakość
Dodaj komentarz do artykułu »

 



Zawód architekt – czas na nowoczesność. Niedostosowane do dzisiejszych realiów, staromodne, cechowe myślenie o...
Izba Architektów o regulacji zawodowej. Izba Architektów RP również uważa obecną reglamentację zawodową...
Zielone budownictwo wobec barier prawnych. Od 9 lipca 2013 r. każdy wybudowany budynek...
Prawo w architekturze. Od 9 lipca 2013 r. każdy wybudowany budynek...
Lokale socjalne. Brak odpowiedniego zaplecza lokalowego spycha na margines życia...
Inteligentni i wrażliwi. Psychologowie uważają, że za sukcesy życiowe odpowiada w...
Czekanie na szczęście. Wiele biur uważa, że akwizycja nowych klientów jest...
Prowadzenie współpracowników. Kiedy pyta się kierownictwo biura o prowadzenie współpracowników,...
Co to jest QMS?. Z pracą wysokiej jakości mamy do czynienia wtedy,...
Fabryka projektów. Fabryka projektów Jak funkcjonuje pracownia Fostera? - To...
Prawo do poprawki. 11 lipca 2003 roku weszły w życie nowe...
Inspektor odpowiada. Absurdalne absurdy Polemika. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego nie zgadza...
Weryfikacja uprawnień. Procedury weryfikacji polskich uprawnień za granicą ustalane są...
Regulacje dotyczące samowoli budowlanej. Do niedawna budowanie bez pozwolenia, było procederem nagminnym,...
Regulamin nadawania uprawnień budowlanych. Regulamin Postępowania Kwalifikacyjnego w sprawach nadawania uprawnień budowlanych...
Prawo budowlane. OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z dnia 21...
Czy architekt to przedsiębiorca ?. „Być architektem” znaczy pracować jako urzędnik w administracji...
Artyści i finansiści. Historia jest prawie zawsze taka sama. Pięciu studentów...
Projektować i budować. Od projektu do realizacji - rozmowa ze Stefanem...
215 000 kary. Samorząd Architektów naruszył prawo wprowadzając do Zasad Etyki...
Polska otwarta na architektów z Europy. Architekci, urbaniści oraz inżynierzy budownictwa z UE będą...
Nowe procedury. Ministerstwo Infrastruktury przygotowało nowelizację ustawy o planowaniu i...
Prawo budowlane. Prawo budowlane Prawo budowlane z dnia 7 lipca...
Warunki techniczne (budynki). Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim...
Prawo autorskie. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych ...
Generatywna optymalizacja i problem nasłonecznienia. Poniższy tekst jest pierwszym z serii dotyczących tzw....





R E K L A M A





Region:
  Status zawodowy:
  Adres e-mail:
 

R E K L A M A


Przestrzeń złapana w sieci | Wizytówki firm | Redakcja | Reklama | Film | Konkursy SZA | Webinaria architektoniczne | Polityka cookies | Polityka prwatności | Kontakt