Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Artyści i finansiści

 

Czas czytania: ~2 min


Historia jest prawie zawsze taka sama. Pięciu studentów architektury zwycięża w konkursie, zakładają biuro i realizują swój projekt. Po pierwszej euforii przychodzi dzień codzienny. Trzeba zdobyć nowe zlecenia, wygrywać w kolejnych konkursach i radzić sobie na rynku. Być zarówno artystą, jak i księgowym. Okazuje się, że żeby dać klientowi ciekawe pomysły przestrzenne i plastyczne, chronić go przed katastrofą budowlaną i zapewnić mu zbudowanie obiektu, który nie zestarzeje się zbyt szybko - trzeba stworzyć trwałą strukturę organizacyjną – biuro. To pociąga za sobą konieczność zdobywania wiedzy z zakresu prawa podatkowego i budowlanego, zarządzania projektami i ludźmi, akwizycji zleceń, zarządzania jakością, finansów itd. Dla wielu architektów, wychowanych w zupełnie innej tradycji i wartościach jest to bariera nie do przeskoczenia. Bariera mentalna. Marketing to podstawa Pytaniem podstawowym jest tak naprawdę pytanie marketingowe: kim jesteśmy ? O to powinno zapytać każde biuro architektoniczne. Co odróżnia nas od innych ? Odpowiedzią na te pytania są analizy biura i rynku, które pozwolą na dokonanie segmentacji, a następnie pozycjonowania na rynku. Jakie posiadam kompetencje, a jakich wymaga ode mnie rynek, co oferują inni, jakie uplasowanie się na rynku jest korzystne, Okazuje się, że obok klasycznej aktywności możliwe są jeszcze inne – zarządzanie projektami, facility management czy usługi wizualizacji. Okazuje się także, że oprócz jakości architektury może liczyć się jakość obsługi klienta oraz poziom opracowań projektowych. I dopiero wtedy tak naprawdę możemy pokusić się o zdobywanie nowych zleceń – kiedy wiemy kim jesteśmy i co mamy do zaoferowania. Bez komunikacji ani rusz Oprócz marketingu rozumianego jako strategia tożsamości ważny jest także marketing rozumiany jako komunikacja: przetransportowanie wypracowanej tożsamości i pozycjonowania na rynku na wizerunek pożądany, który przesyłany będzie do klienta. Tożsamość to to, wszystko, co klient widzi – wizualizacje, plany, wizytówki, papier firmowy, strona internetowa, broszury, informacje prasowe itd. To, jakie metody i narzędzia będą zastosowane do komunikacji marketingowej jest uwarunkowane strategią akwizycji nowych klientów: strategią dotarcia do wybranej grupy docelowej. Reklama architektury ze swej natury – w niektórych krajach są w tej dziedzinie obwarowania prawne – musi odnosić się do kreatywności. Dobrymi narzędziami dla architektów są serwisy internetowe, broszury, spotkania, debaty architektoniczne czy wystawy. Akwizycja jak powietrze Zbudowana struktura tożsamości i komunikacji z rynkiem są podstawą udanej akwizycji klientów. Jednak nie gwarantują sukcesu. Niezbędne są tutaj specjalne szkolenia w technikach sprzedaży. W najbliższym czasie nasz portal zaproponuje Państwu cykl dedykowanych dla architektów szkoleń z zakresu umiejętności zarządzania projektami i komunikacji. Pozwolą one na zdobycie międzynarodowego certyfikatu z zakresu Project Management. Już dziś zapraszamy !!!!

Podepnij swój artykuł

tagi

Dom podmiejski – ład w chaosie
Dom podmiejski – ład w chaosie

Dom podmiejski projektu pracowni Z3Z Architekci stanął w 2017 roku w podwarszawskiej miejscowości Jó ...

Nowa Fabryczna – złoto w centrum
Nowa Fabryczna – złoto w centrum

Nowa Fabryczna – to budynek biurowy, który stanął w pobliżu nowego dworca kolejowego w centrum Łodzi ...

WXCA zaprojektuje bulwary
WXCA zaprojektuje bulwary

WXCA, znana warszawska pracownia zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie na projekt zagospodarowania te ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera